Aydın Kuşadası Devlet Hastanesi

Aydın Sağlık Müdürlüğü
Aydın Kuşadası Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Refakatçi Kuralları

Güncelleme Tarihi: 08/03/2018

REFAKATÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR

♣ Hastane düzeninin sağlanması açısından belirlenen saatler dışında ziyaretçi kabul edilmemektedir. Bu konuda anlayışınız için teşekkür ederiz.

Refakatçi, refakatçi kartını sağlık tesisinde kaldığı sürece taşımak zorundadır. 

♣ Hekimin lüzumlu gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin verilir ve refakatçi kartı düzenlenir. 

♣ Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla refakatçiye izin verilmez. 

♣ Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir. 

♣ Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi uygulaması yoktur. 

♣ Refakatçinin sağlık tesisinin tüm kurallarına uyması beklenmektedir. 

♣ Refakatçinin kendine ait getirmiş oldukları eşyaları klinikte gösterilen dolaplara yerleştirmesi gerekmektedir. 

♣ Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunması yasaktır. 

♣ Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi) 

♣ Refakatçi hastasının yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelidir. 

♣ Refakatçi güvenlik açısından hasta ve kendi yanında fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır. 

♣ Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. 

♣ Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması, Doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekmektedir. 

♣ Refakatçi, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelidir. 

♣ Refakatçi sağlık tesisi içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır. 

♣ Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelidir. 

♣ Refakatçi, refakat kartları ile sağlık tesisinin yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeden yararlanmalıdır. 

♣ Hastanız ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda derhal hemşireyi durumdan haberdar etmeniz gerekmektedir. 

♣ Sağlık tesisi içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uymanız, teknik bir problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber vermeniz gerekmektedir. 

♣ Acil bir durum olmaması halinde doktor vizite saatinde hastanızın durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye haber vermeden ayrılmayınız. 

♣ Acil durumlar için telefon kullanmanız gerekirse servisinizdeki hemşireye haber veriniz.